Procedura notariala a primirii in depozit
In ce consta procedura notariala a primirii in depozit?
Incercare de definitie:
Procedura de primire in depozit consta in primirea în vederea pastrarii de catre notarul public a diverse bunuri, înscrisuri, documente si sume de bani, în limita spaţiului şi utilităţilor de care dispune biroul notarial, găsite cu ocazia inventarului succesoral, sau prezentate si depuse expres de partile interesate.
Amprentele/Tiparele dispozitivelor silvice speciale de marcat care au făcut obiectul procedurii de certificare de sigiliu se depun în depozitul notarial.
Pe cheltuiala partilor, notarul public poate apela la o societate specializată în scopul îndeplinirii acestei proceduri. Dacă notarul public va considera că nu poate asigura condiţiile optime pentru îndeplinirea acestei proceduri, poate refuza îndeplinirea acesteia.
Restituirea înscrisurilor, documentelor sau valorilor primite în depozit se face la termenul şi în condiţiile stabilite în încheierea de primire în depozit, si se realizeaza pe baza semnăturii părţilor deponente, a succesorilor acestora, sau după caz, a reprezentanţilor acestora, în registrul de depozite.
Instrumentare:
În vederea primirii în depozit, deponentul declară pe propria răspundere că bunurile au provenienţă legală.
La primirea în depozit a înscrisurilor, documentelor, valorilor, precum şi a altor bunuri neperisabile, pe care notarul public are posibilitatea practică şi efectivă de a le depozita la biroul notarial în condiţii de siguranţă şi a căror depozitare nu contravine legii şi altor dispoziţii de ordine publică sau bunelor moravuri, notarul public va proceda la verificarea cuprinsului sau, după caz, a conţinutului acestora.
La primirea în depozit a bunurilor, înscrisurilor şi a documentelor prezentate de părţi, sau găsite cu ocazia inventarului succesoral, notarul public va menţiona, în încheiere, că s-au îndeplinit condiţiile esenţiale ale primirii în depozit prin următoarele menţiuni:- data depunerii (anul, luna, ziua), iar la cererea părţii, şi ora;
- identificarea înscrisurilor sau a bunurilor predate, arătându-se toate datele necesare în acest scop;
- numele deponentului şi al persoanei căreia trebuie să i se elibereze înscrisurile sau bunurile;
- termenul de păstrare.
Încheierea de primire în depozit se întocmeşte în numărul de exemplare cerut de parte, plus unul pentru arhivă.
Trimiteti un comentariu sau o intrebare catre Notariat Irimia - Vaslui
Pentru a transmite un mesaj catre Notariat Irimia - Vaslui, va rugam completati toate campurile de mai jos. Adresa dumneavoastra de email nu va fi afisata pe site, dar ne va ajuta sa va contactam daca decidem acest lucru. Numele pe care il inscrieti va fi insa afisat pe site.
Incercam sa oferim raspuns intrebarilor dumneavoastra saptamanal, deci va trebui sa reveniti pe site-ul Notariat Irimia Vaslui dupa acest timp pentru raspuns. Nu vom oferi raspuns si nici nu vom afisa pe site intrebarile repetitive, sau alambicate si de neinteles, etc.
Mesajele sunt supervizate, vor fi afisate pe site si se va raspunde doar dupa aprobarea de catre Notariat Irimia Vaslui.